ضخامت سنج رنگ و لعاب
ضخامت سنج رنگ
آبان ۱۹, ۱۳۹۸
آزمون های ویژه رنگ ها و پوشش های پودری
مراحل انجام آزمون های ویژه رنگ پودری
آبان ۱۹, ۱۳۹۸
نمایش همه

اندازه گیری ضخامت رنگ و پوشش با ضخامت سنج

دستگاه ضخامت سنج اندازه گیری ضخامت رنگ و پوشش

دستگاه ضخامت سنج اندازه گیری ضخامت رنگ و پوشش

دستگاه ضخامت سنج اندازه گیری ضخامت رنگ و پوشش

 

تععین ضخامت رنگ و پوشش با استفاده از دستگاه ضخامت سنج رنگدستگاه ضخامت سنج آهنی (مغناطیس) و ضخامت سنج غیر آهنی (الومینیومی)

۱- دستگاه ضخامت سنج رنگ را روشن کنید.
۲- پراب را به صورت کاملا عمود بر روی سطح اندازه گیری قرار دهید. هنگامی که عدد ضخامت اندازه گیری شده ثابت شود، دستگاه ضخامت سنج بوق می زند.
۳- پروب را حداقل ۵ سانتیمتر از سطح دور کنید و نقطه جدید را اندازه گیری کنید.

 

دستگاه ضخامت سنج رنگ و مراحل بررسی دقت آن

۱- پروب ضخامت سنج را بر روی فلز بدون رنگ قرار دهید و چک کنید که ایا دستگاه عدد صفر را نشان می دهد یا خیر. در صورت نمایش صفر، به مرحله بعد بروید.
۲- سپس، فویل های کالیبراسیون را بر روی پلیت فلزی صفر بگذارید و پراب را بر روی فویل قرار دهید و عدد ضخامت را بخوانید و بررسی کنید که ایا خطای عدد ضخامت خوانده شده در محدوده تعیین شده قرار دارد.

 

ضخامت سنج التراسونیک

ضخامت سنج التراسونیک برای رنگ و پوشش روی چوب ، بتن و غیره … توسط پراب یک پالس التراسونیک را به داخل پوشش ارسال می کند. یک بطری ژل معمولی گلیکول با هر وسیله ی موجود است. جهت ضخامت سنجی با روش التراسونیک، یک قطره ژل کوپلینگ التراسونیک را روی پوشش بمالید و پراب را بر روی ان قرار دهید. دستگاه عدد ضخامت را نشان می دهد سپس می توانید پروب را از روی سطح جدا کنید.

 

پوشش کلیر (کلر) چیست؟

اندازه گیری ضخامت رنگ و پوشش چوب و خودرو با دستگاه ضخامت سنجپوشش کلیر یا کلر، رنگ پلی اتیلن بدون رنگدانه است. ضخامت کلر معمولا بین ۳۵ تا ۵۰ میکرون است. پوشش کلر معمولا برای محافظت از رنگ اصلی و حفظ ظاهری براق، استفاده می شود. رنگ کلر به راحتی خراشیده می شود و، نیاز به رنگ امیزی مجدد دارد زیرا رنگ پایه و اصلی هیچ درخشش و براقیتی ندارد.

 

ضخامت سنج رنگ چیست؟

متاسفانه هیچ عدد ثابت و مطلقی برای ضخامت رنگ خودرو وجود ندارد. کارخانه های تولیدکننده خودرو، ماشین هایی با ضخامت مختلف را تولید می کنند. برخی از خودرو ها فقط ضخامت رنگ ۷۵ میکرون (۳ میل) را بر روی سقف دارند.

برخی دیگر از خودروها دارای ضخامت ۴۳۰ میکرون بر روی کاپوت خود می باشند. برخی از خودروها در کارخانه دوباره رنگ آمیزی می شوند. زیرا مشخص می شود که رنگ خودرو در حین تولید دارای نقص و عیب های ساختاری می باشد. به طور معمول خودروی فابریک خروجی از کارخانه دارای ضخامت رنگ بین ۱۰۰ تا ۱۸۰ میکرون می باشد.

ثبات، اعداد ضخامت رنگ اندازه گیری شده مهم است. اندازه گیری های انجام شده در یک پانل باید فقط تغییرات کوچکی را در ضخامت نشان دهند. نواحی از خودرو که در آن ها کاهش ضخامت رنگ دیده می شود، قطعات تعویضی می باشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.